Dagens träning

Ikväll var det alltså träning och det bler fler som anslöt än vad man hade trott på förhand + att Fredlund tagit med sig gossen sin.

Inga målvakter fanns på plats, så Fredlund och Peter fick stå i varsin kasse.

Jag tror spelet slutade med vinst 3-2 till det svarta laget där de gör en stark vändning. Det gula laget ledde med 1-0 i halvtid och hade även ledningen med 2-1 efter en riktig kanon av Johan Karlsson. Tyvärr har jag ju redan lagt min röst på årets mål.


Andra saker som är värda att nämna är att lagets "Brolin" Pär H gjorde det svarta lagets alla tre mål. Kul att se "Brolle" vara tillbaka på planen igen



En liten tanke



Innan träningen så påpekar Fredlund att det här är en träning som ska innehålla lek och glädje vilket jag håller med om och vilket Fredlund som vanligt får påpeka för mig som han har av erfarenhet sett lite väl het för den tiden av året. Men för mig personligen finns det inget "ta det lugnt". Svårt att förklara, men när man är där vill man vinna oavsett om det gäller en serieseger eller en vanlig träning.

Kan berätta om mitt sista år som junior i sirius då jag fick chansen att träna med A-laget efter säsongen och det är som dag och natt när det gäller att vilja vinna. Här var det trots att de hade vunnit serien och säsongen var slut full fart på träningen trots november månad. Visst säsongen var slut och det märktes att säsongen var över då det var en helt annan avslappnad attityd hos spelarna än vad det var under själva säsongen.

Men sen när spelet drog igång var det som att nått hände med varje spelare. Missa nån en pass fick man höra det och spelade man inte tillräckligt hårt kunde man få en rejäl avhyvling. Spelade ingen roll om man var junior eller etablerad spelare. Alla var sådana j'vla vinnarskallar! Minns speciellt Daouda Sall och Andreas Brännström som de två som verkligen eldade på och ville ha fart på allt. Tror inte jag tränat med nå större vinnarskallar än de två. Spelarna kunde stå och skrika på varandra. Det låter kanske inte så trevligt men så fort träningen är slut så är alla glada igen och den där kapningen som var ful skrattar man bara åt efteråt.

Det jag menar är att man spelar för att vinna och för att vinna gäller det att ta fram vinnarskallen och den skallen kan inte ta det lugnt. Visst det är oktober månad och det är långt kvar till säsongen drar igång igen men jag tycker det är skitkul att innan träningen komma ner och snacka lite skit och sedan försöka vinna spelet för att sedan efter träningen återigen snacka lite skit och skratta.

Idag tycker jag ändå att träningen trots att det skulle vara lek, hade rätt bra fart och det var dueller samt lite småfula saker. Men det är ju lite av det där småfula som lockar fram vinnarskallarna då jag till exempel såg det blixtra till lite i Torstens skalle efter att Filip kommit in lite fel i en duell, vilket resulterade i att dessa gossar hade flera fina dueller i slutet av träningen. Det är sådana små saker som är kul att se och inte var Filip och Torsten arga på varandra efter träningen utan precis lika goda vänner som de alltid är. Även Pär H råkade få en ganska hård arm på snoken av mig själv. Men det är sådana saker som händer på en träning och fotboll är en närkamps sport och vill man inte ha närkamper så kanske man ska börja med en annan sport. Kanske hockey?

Visst det är division fyra och alla är inte likadana.



På fredag har vi som förslag att vi har kavaj då det är en liten "gala". Frivilligt förstås, men vore kul om alla kunde bjuda på en liten kostym.

Sen får vi alla spelare hålla lite extra kontakt så vi kan göra en gemensam resa ut till Hollywood där Degen bor.



Ses fredag!

//Mats Rosander #23

Kommentarer
Postat av: Degen

Bra inlägg och jag håller med! Blir aldrig lek när man spelar oavsett årstid! Själv lyckades jag skava rejält på Skjorta några gånger och fick honom ur lite ur balans:) Väntade på hans värmländska hämd men den kom inte denna kväll, får hoppas att den inte kommer på fredag.

Då det är jag som har hemmaplan på fredag kommer jag troligen starta förfesten i mysbyxor för att kolla allas klädsel innan jag bestämmer mig:)

Väl mött på fredag, sak bli en eftermiddag/kväll/natt att minnas.

2010-10-12 @ 07:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0